AKTUALNOŚCI
Za nami 44. edycja Rajdu Podlaskiego – wydarzenia, które na nowo potwierdziło, że Białystok potrafi żyć motorsportem, a Podlasie kocha rajdy. Na liście startowej znalazło się 40 załóg, z których 32 ukończyły wszystkie próby i zameldowały się na mecie.
Początek dnia upłynął pod znakiem świetnej pogody – było ciepło, sucho i słonecznie. Zawodnicy rozpoczęli zmagania na Torze Białystok, który można było potraktować jako rozgrzewkę. To znana lokalizacja, dobrze oswojona przez kierowców, idealna na start rywalizacji. Po torze czekały ich kolejne wyzwania – próba „Ołtarz”, dynamiczna i ciasna, wymagająca pełnego skupienia, a następnie odcinek na terenie BKS Hetman, gdzie jazda między budynkami dodawała adrenaliny, a wychodzenie z zakrętów na „trzech kołach” było nieodłącznym elementem widowiska.
Po zakończeniu prób BKS Hetman, wszystkie załogi ustawiły się w kolumnie rajdowej, która widowiskowo przejechała ulicami miasta w stronę placu NZS. Kolumnę prowadził radiowóz policyjny, za którym jechało auto organizatora – Toyota Land Cruiser udostępniona przez Auto Park Toyota Białystok, a zamykał ją bus partnera flotowego – East Rent oraz pojazd kończący eskortę policyjną. Przejazd był nie tylko elementem rajdowego harmonogramu, ale też symbolicznym połączeniem rywalizacji sportowej z centrum miejskiej przestrzeni, gdzie czekały już tłumy kibiców i strefa Fan Parku.
Punktem kulminacyjnym dnia była próba sprawnościowa na placu NZS – rozgrywana w samym centrum Białegostoku, na brukowanej nawierzchni i pod czujnym okiem tysięcy widzów. To właśnie na ten odcinek zawodnicy czekali od momentu zapisów. Próba NZS była nie tylko sportowym wyzwaniem, ale też wielkim pokazem umiejętności przed publicznością, która szczelnie wypełniła ulice dookoła placu oraz zbocze pod pomnikiem Bohaterów Ziemi Białostockiej.
Start na tej nawierzchni – bruk, ograniczona przestrzeń, szybkie zakręty i bliskość tłumu – wymagał zimnej krwi i perfekcyjnego opanowania samochodu. To właśnie tutaj emocje sięgnęły zenitu. Okrzyki kibiców niosły się po całym placu, a zawodnicy – jedni walczący o sekundy, inni po prostu cieszący się chwilą – dawali z siebie wszystko.
W przerwach między przejazdami odbywały się przejazdy pokazowe na prawym fotelu, w których uczestniczyli zwycięzcy konkursów i osoby wylosowane przez organizatora. Szczęśliwcy mogli poczuć rajd od środka, siedząc obok kierowców takich jak Krzysztof Nazaruk (Peugeot 208 R2), czy wsiadając do samochodów przygotowanych przez Mocar, Jakuba Płońskiego i jego Toyotę Corollę PROTO, czy Alex BMW.
Choć pogoda przez większą część dnia dopisywała, w godzinach popołudniowych nad miastem zaczęły gromadzić się chmury. Dla ostatnich załóg oznaczało to dodatkowe wyzwanie – nawierzchnia stawała się coraz bardziej zdradliwa, a warunki dynamicznie się zmieniały. Gdy około godziny 18 rozpoczęła się ceremonia wręczenia pucharów, deszcz rozpadał się na dobre. Mimo to nikt nie opuścił placu NZS – zarówno zawodnicy, jak i kibice wytrwali do końca, by wspólnie świętować sukces rajdu.
Tegoroczną edycję Rajdu Podlaskiego zwyciężyła załoga Wojciech Czepiel i Anna Biała z Automobilklubu Podlaskiego, jadąca Toyotą GR Yaris. Zdominowali stawkę, kończąc zawody z czasem 15:02.4. Na drugim miejscu uplasowali się Janusz Pietruczuk i Sebastian Zarecki w BMW, tracąc do liderów 22,8 sekundy. Trzecie miejsce, zaledwie 0,5 sekundy dalej, zajęli Hubert Lewko i Izabela Kisielewska w Hondzie Civic. Niezwykle blisko podium – tylko 2,8 sekundy za trzecim miejscem – uplasowali się Michał Miezian i Kamil Gryc z Automobilklubu Podlaskiego w BMW 318 TDS, zajmując ostatecznie czwarte miejsce.
Dziękujemy wszystkim zawodnikom, kibicom, sędziom i całemu zespołowi organizacyjnemu, którzy stworzyli to wyjątkowe wydarzenie. Rajd Podlaski 2025 przechodzi do historii jako edycja pełna emocji, precyzji i prawdziwej rajdowej atmosfery.
Zapraszamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku, gdzie znajdziecie podsumowania, a także relacje wideo, które na żywo transmitowała znana wszystkim fanom rajdów ekipa Rally.pl. Dzięki ich obecności możecie obejrzeć kilka odcinków specjalnych z komentarzem i poczuć te emocje jeszcze raz – zarówno z trasy, jak i z centrum wydarzeń.
Do zobaczenia na kolejnych rundach i… w przyszłym roku!
K1
1 Czepiel Wojciech / Biała Anna
2 Pietruczuk Janusz / Zarecki Sebastian
3 Miezian Michał / Gryc Kamil
K2
1 Gniedziejko Fabian / Gniedziejko Damian
2 Sikorski Krzysztof / Koronkiewicz Daniela
3 Freino Michał / Szarejko Konrad
K3
1 Lewko Hubert / Kisielewska Izabela
2 Szewczul Krzysztof / Mirończuk Mateusz
3 Walewski Bartosz / Przekop Mateusz
K4
1 Fifielski Mateusz / Kolosa Agnieszka
2 Janczuk Adrian / Wiszniewski Radosław
3 Teśluk Tomasz / Niewiarowski Rafał
2WD
1 Pietruczuk Janusz / Zarecki Sebastian
2 Lewko Hubert / Kisielewska Izabela
3 Miezian Michał / Gryc Kamil
PRO
1 Malinowski Marcin / Adamczuk Kuba
2 Dziewiątkowski Marcin / Kraczko Tomasz
3 Rudzki Włodzimierz / Walewski Robert
STAG LPG
1 Gołek Maciej / Burdon Monika
2 Protasiewicz Jacek / Jaszczołt Arkadiusz
TEAM
1 Znowu Podium
2 MG Sports Mororsport
Rajd Podlaski nie mógłby się odbyć bez wsparcia partnerów i sponsorów. To dzięki nim udało się stworzyć wydarzenie o takiej skali i jakości.
PLIKI DO POBRANIA
YOUTUBE
#GALERIA