20170520_215541 Wszystkie rajdówki zjechały już do parku zamkniętego, to dobry czas na podsumowanie pierwszej sekcji.

Dzień zaczął się od odbioru administracyjnego i badania kontrolnego które bezproblemowo przeszły wszystkie auta. Członkowie komisji technicznej chwalili zawodników za rzetelne i profesjonalne przygotowanie.

18581762_1271076863010400_2385593768380510603_nProsto z badania zawodnicy ruszyli na zapoznanie z trasą które trwało do godziny 16:00. Zaraz po nim załogi pojawiły się na Rynku Kościuszki, na prezentację i start honorowy. Rajdowe teamy wzbudzały duże zainteresowanie wśród mieszkańców Białegostoku, którzy chętnie podchodzili do aut i zadawali wiele pytań, odkrywając rajdowe maszyny od środka. Zawodnicy pytani przed startem o pierwsze wrażenia tegorocznych odcinków, podkreślali że rajd będzie szybki i techniczny. W ich głosie dało się usłyszeć wyraźne podniecenie i zniecierpliwienie przed startem, co pokazuje że odcinki bardzo im się spodobały.

Pierwszy zawodnik ruszył na odcinek punktualnie o 18:00. Na pierwszy OS przybyły tłumy kibiców, by podziwiać zmagania rajdowych team’ów. Zaciętą walkę widać było od pierwszego kilometra. OS Niewodnica Nargielewska okazał się bardzo trudnym odcinkiem ze względu na kurz. Piękna pogoda panująca przez cały dzień okazała się nie ułatwiać jeżdżenia. Suche powietrze i brak wiatru sprawiał że unoszący się kurz pozostawał nad trasą przez bardzo długi czas. Widoczność była do tego stopnia ograniczona że po pokonaniu OS2 przez 18 załóg, organizatorzy zarządzili wolny przejazd. Niestety, na pogodę nie mamy żadnego wpływu.

20170520_183357Pierwszą sekcję wygrała załoga Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński w Hondzie Civic. Tuż za nimi, bo tylko 1,3s, dojechała załoga Marcin Skuracz / Magdalena Milewska również w Hondzie Civic. Na trzecim miejscu, ze stratą 8,7s do drugiej zaloko, pierwszą sekcję zakończyła załoga Wiesław Zagon / Marek Zakrzewski w Renault Clio. Ze względu na wolny przejazd OS2, druga sekcja nie wprowadziła zmian w klasyfikacji generalnej.

Poniżej prezentujemy liderów poszczególnych klas po drugiej sekcji:

Gość –  Zbigniew Staniszewski / Sebastian Rozwadowski – Ford Fiesta R5

Open – Sebastian Teter / Bożydar Grzywaczewski  – Subaru Impreza

K1 – Wiesław Zagon / Marek Zakrzewski – Renault Clio

K2 – Konrad Dudziński / Przemysław Lipiński – Honda Civic

AWD – Zbigniew Staniszewski / Sebastian Rozwadowski – Ford Fiesta R5

RWD – Krzysztof Bubik / Radosław Korzeniewski – BMW 316

FWD – Grzegorz Bonder / Michał Bojar – Renault Clio R3T

Pełne wyniki w zakładce „Wyniki

Zakończenie Sekcji I i II + Wyniki